Wiersze i Poezja

Prawie każdy chodził kiedyś do szkoły. A w tej szkole poprzez cały proces edukacji (w tej chwili) począwszy od 4 klasy szkoły podstawowej, aż po jej kres w klasie maturalnej uczniowie uczyli się języka polskiego. W pełnym procesie wiedzy, na wspomnianych lekcjach uczniowie uczyli się ortografii, gramatyki, niemniej jednak nie tylko. Literatura też nie była im obca. To w tym momencie owa literatura zajmowała uczniom najwięcej czasu. Wyjątkowo w szkole średniej to literatura jest priorytetem przy nauczaniu języka polskiego. Wśród dzieł literackich pojawiają się bardzo różnorakie pozycje. W współzależności niewątpliwie od omawianej epoki. Jeżeli np. w danym okresie omawianym okresem jest pozytywizm to bezsprzecznie królują powieści i to te związane silnie z nurtem realizmu. O ile natomiast na języku polskim jesteśmy w okresie na przykład. romantyzmu to króluje poezja. Poezja jest niestety mniej lubiana przez znakomita większość uczniów, raczej nie preferują jej omawiać. Wiersze są raczej ich piętą achillesową, a nie mocną stroną. Literatura poszerza horyzonty uczniów. Oczytanie daje im wiedzę ogólną, zwłaszcza jeżeli chodzi o powieści, czy powieści dokumentalne. Powieści nierealistyczne pobudzają wyobraźnie. Z kolei o ile chodzi o wiersze, poezja uczy uczniów twórczego myślenia. To też pobudza wyobraźnie. Głównie natomiast kształtuje indywidualność. Niestety ostatnimi czasy zabijaną przez rozsławione już klucze odpowiedzi. Zgodnie z którymi uczniowie muszą rozważyć literaturę w tym też wiersze. Wszystko wskazuje natomiast na to, że już wkrótce Ministerstwo Wiedzy wycofa się z tego pomysłu.

Napisane przez: Ptekot

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany aby komentować.