Nierzetelne reklamy pod lupę

Jak dowiedziała się “Gazeta”, urząd KNF pragnie również raz na zawsze ukrócić nierzetelne, wprowadzające w błąd reklamy, za pomocą których instytucje inwestycyjne kuszą nas w mediach. Współcześnie każda część rynku posiada osobne uregulowania dotyczące tego, jakie uwarunkowania ma spełniać reklama produktu finansowego.

W KNF już trwają prace nad projektem specjalnej ustawy ustalającej standardy rzetelnej reklamy. Posiada ona dotyczyć nie tylko instytucji inwestycyjnych, niemniej jednak i pośredników, których reklamy są na dzień dzisiejszy zupełnie poza kontrolą. Pod rządami ustawy bank nie będzie mógł przykładowo. podawać na plakatach tylko najniższego oprocentowania kredytu, dostępnego tylko dla nielicznych, po spełnieniu wielu warunków.

- Projekt będzie gotowy w ciągu miesiąca, potem zacznie się faza konsultacji z instytucjami majątkowymi. Mogą się do tych propozycji dystansować, niemniej jednak w zakresie obrony praw konsumenckich KNF musi być stanowcza – mówi Adam Płociński. W KNF posiadają nadzieję, że ustawa zacznie obowiązywać od 2009 r. A co będzie do tego czasu?

Już w ubiegłym roku poszedł na reklamową wojnę z funduszami majątkowymi. Po serii kar inwestycyjnych i upomnień od KNF fundusze przestały umieszczać w indywidualnych spotach reklamowych dane o historycznych zyskach. W reklamach pojawiły się za to zastrzeżenia, że inwestycja w funduszu obarczona jest ryzykiem , a dodatkowo wcale nie posiada gwarancji zarobku.

Napisane przez: publikerwsf1

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany aby komentować.